måndag 16 december 2013

Mitt Bildarbete

Jag fick min ide genom att kolla runt på olika bilder på internet. Sedan funderade jag hur jag skulle måla den. Jag kom då fram till att den var väldigt svår att rita eller måla så jag jobbade med den i olika redigeringsprogram istället. På så sätt fick jag mina idéer på vad jag kunde göra med bilden.
Jag har arbetat bra under lektionerna, dock försvann 2 lektioner när jag skulle försöka redigera ett öga, men det blev inte så bra. Därför tog jag in tid på de andra lektionerna för att jag skulle kunna honna göra min bild.
Jag är nöjd med min bild som jag gjorde, jag är speciellt nöjd över redigeringen och tillägget av färg i älvvingarna. Bilden blev gladare genom att lägga till färger, och göra bilden ljusare.
Jag hade kunnat använda de lektionerna där jag redigerade ögat, men det kunde jag ju inte veta i förhand, men jag lärde mig av misstaget. 
Jag vill uttrycka att det hänt någonting med älvan som sitter på stenen, som gjort henne ledsen. Älvan som fanns i bilden från början vet inte riktigt vad hon ska göra. Jag ville göra bilden gladare, och ljusare än den var från början eftersom originalet utspelade lite rädsla.

Före:





























Efter

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar